torsdag 7. april 2016

Gi til deg selv, gi til andre

Jeg opplever innimellom å  høre utsagnet
"Gi til andre det du ønsker deg selv".
Og dette er et flott utsagn på mange måter, fordi det inspirerer folk til å slutte å være egoistiske og gi av seg selv til andre.
Men det er ikke alltid det passer, for det er ikke alltid at den andre ønsker å få det du ønsker selv.
Så jeg vil heller velge å si:
Gi til deg selv det du ønsker at andre skulle gi til deg. Om det så er en rosende bemerkning, en bukett blomster, en klapp på skulderen eller til og med en klem !!

Og hvis du har et ønske om å gi noe til andre kan du si: Jeg har lyst til å gi deg noe, kan du gi meg den gleden? Hva ønsker du, hva har du behov for, hva kan jeg få lov til å gi deg?
Egenomsorg
God egenomsorg å gi til deg selv det du ønsker at andre skal gi deg. foto: Aud N. A. Fodnes

Gleden ved å gi er stor, og når du gir til deg selv får du både gleden ved å gi og gleden ved å få!!

Ha en fin dag!

#egenomsorg #gitildegselv #gi


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar