lørdag 9. april 2016

Gjør noe du elsker hver dag.

Fant dette bildet på Kid Interiør!
Gjør noe du elsker å gjøre - hver dag.
Mye av tiden vår går ofte bort til å gjøre ting fordi vi er nødt til, fordi det kreves av oss, fordi andre forventer det, fordi det er jobben vår.
Mange av de tingene oppfatter vi som kjedelige ting, eller ting som "ikke gir oss noe". Noen ganger gjør det oss sure, lei, slitne, eller sinte. Som å rydde opp andres rot for eksempel.
Derfor er det viktig å fylle på med ting vi virkelig elsker å gjøre.
Tenk deg godt om. Hva er det du virkelig elsker å gjøre, skriv gjerne opp en liste, og velg deg ut en ting på listen hver dag og gjennomfør den. Noen dager kan man velge en stor ting, som å gå ut på tur, gå på kino, trene, spille piano eller besøke en venn.
Andre dager har man kanskje ikke tid til så mye, så man kan velge en ting som ikke tar så mye tid.
Strikke litt, ta deg en god kopp te, synge en sang, danse noen trinn til favorittlåta di eller hva som måtte stå på listen din.

Og de kjedelige tingene som må gjøres, kanskje vi kan gjøre dem litt morsommere også? Ved f.eks. å høre på musikk eller en spennende podcast mens vi gjør det. Jeg har en favorittpodcast Tusvik og Tønne, og den får jeg bare lov til å høre på mens jeg rydder eller vasker. Jeg hater å rydde og vaske. Jeg tenker ofte negative tanker når jeg gjør det, "Jeg ryddet da i går, og så er det så rotete allerede nå, Typisk nok er det jeg som står her igjen og rydder opp etter alle! Æsj for en drittjobb, dette skulle jeg gjerne betalt noen andre for å gjøre! Jeg skulle egentlig ha godt betalt for denne jobben. Jeg skulle egentlig har gjort noe helt annet nå, men så står jeg her og gjør denne drittjobben istedenfor. Alle disse negative tankene som kommer, gjør jobben enda verre og enda verre å ta fatt på. Rydding og vasking er ofte forbundet med noe kjedelig og negativt. Men med musikk eller favoritt podcasten min går det som en drøm!!

#egenomsorg #dowhatyoulove #lovewhatyoudo #gjørdetduelsker #løftdegselv


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar