onsdag 2. desember 2015

Velkommen til luke nummer 2 i årets julekalender

Kan det å gå ut en tur hver dag bli din nye rutine?    
Rutiner som hjelp eller belastning.

Rutiner kan gi livet ditt stabilitet, trygghet og forutsigbarhet. Rutiner kan være bra for deg, hvis du velger dem bevisst med tanke på hva som gir deg selv overskudd og glede. Å lage seg en rutine med å gå en tur ut i naturen hver dag, eller å spise sunn mat til faste tider kan gjøre hverdagen lettere og være med på å gi deg mer overskudd.
 
Andre rutiner er gamle og vi følger dem uten å tenke noe særlig over det.
Kanskje trenger vi dem ikke lenger?
Kanskje gir dem oss ikke noe lenger.
Kanskje trengs de å byttes ut med nye rutiner?
Som gir mer overskudd.
Dagens første utfordring er å se på de rutinene du har i dag. Hvilke gir deg overskudd og hvilke gir deg ikke overskudd?
Dagens andre utfordring er å spørre seg selv dette spørsmålet:
Hvilken ny rutine kan jeg tilføre livet mitt denne måneden for å ta bedre vare på meg selv?
Jeg anbefaler å skrive den ned og prøve den ut denne måneden.

Jeg har laget meg en ny rutine med å stå opp hver morgen og danse. Det gir meg overskudd. Det gir meg glede og det er en fin trening i tillegg. Det er min nye rutine, og jeg elsker det. Jeg har alltid elsket å danse, men har ikke gjort det regelmessig på en stund. Men nå er jeg i gang og det føles godt. Det føles godt å gjøre noe jeg elsker - som en rutine istedenfor som en tilfeldighet hvis og når jeg har tid.
Så hva er det du elsker å gjøre som du kan bringe inn i livet ditt som en rutine? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar