fredag 4. desember 2015

Velkommen til luke nr 4 i årets julekalender

I dag har jeg ryddet i noen gamle papirer og en liten lapp datt ut. Det var en lapp med et flott lite dikt som jeg har klippet ut fra et blad. Jeg tror kanskje det var tatt ut av et av de bladene jeg har kjøpt av en person som har stått på et gatehjørne, da enten sorgenfri, folk er folk eller =Oslo
Det står under at det er skrevet av Susanne (21) fra Lillehammer, datter av rusmisbruker.
Dette diktet var så fint at jeg har lyst til å skrive det her.

Diktet heter Oppmuntring på en dårlig dag.

Og det går som følger

Du er viktig
du betyr mye
du er en glede
i noens hverdag

Du er sterk
og dine svakheter
er sjarmerende

Klærne dine
er fine nok
som de er og
lyden av hjertet ditt
er den eneste musikken
med riktig melodi

Du kler smilet ditt
og du har god retningssans
for du tar skritt
i riktig retning

Ekkoet ditt
 er den eneste reprisen
så lytt godt

Og skyggen
er din beste følgesvenn
så ikke mist han

Ta vare på deg selv
for du er den viktigste
i ditt liv. 

Jeg synes at dette diktet var så fint at det var verdt å gi det hovedplassen i dagens luke i julekalenderen.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar