fredag 16. september 2016

La helgen bli ladetid.

Det er fredag og slutten på en lang uke. Enten du er student eller jobber eller har andre forpliktelser i løpet av uka er det være fint å la helgen bli noe helt spesielt. En tid hvor du kan lade deg opp. Gjøre noe annet og noe spesielt. Kanskje har du forpliktelser også i helgen. Eller andre forventninger til deg også da?

Hva med å gjøre en liten ting denne helgen for å lade opp? En ekstra tur ut i naturen? Få deg nok søvn. Gi kroppen din litt ekstra sunn mat. Gjør noe som er bra for deg denne helgen.



Noe som gjør deg elstra glad eller får deg tiø å føle deg ekstra levende. Hva med å gjøre noe du ikke har gjort før. Utfordre deg selv litt. Gå utenfor comfortsonen din. Gjør noe som du tenker at vil gjøre at du føler deg ekstra bra etterpå.


Min mor var alltid flink til å gjøre helgen til noe ekstra da jeg var liten. Vi koste oss med ekstra god mat og jeg fikk være litt lenger oppe på kvelden.

Min far gjorde søndagene spesielle mens han levde. Dessverre døde han tidlig, men søndagene er noe jeg husker han for.  Han tok med oss barna ut på tur, på museum eller på skøytebanen. Det ble noe helt spesielt med søndagene.

Jeg prøver å få til at helgene skal bli noe spesielt. Også for mine barn. Men også for meg selv.  Litt ekstra tid til meg selv hver helg gjør godt for å få en god start på uka.

Hva vil du gjøre i helgen for å lade opp?

 Du merker den store forskjellen på mandagen.
Vil du at det skal bli blåmandag hvor du er helt utslitt etter helgen
eller supermandag hvor du føler deg frisk og opplagt og klar for en ny uke denne mandagen?





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar