torsdag 6. november 2014

Dans

Å være fysisk aktiv er god Egenomsorg. Kroppen trenger det, vi trenger det! Det er mange måter å holde seg i form på, det gjelder å finne den formen en selv liker best. For meg er det dansing som er lidenskapen. Jeg har alltid likt å danse. Fra jeg begynte med ballett da jeg var lita jente har jeg alltid likt å danse og jeg har gått på mange ulike dansekurs opp gjennom årene. I min "storhetstid" som jeg kaller det, kunne jeg og en venninne finne på å reise ut på utesteder med bra musikk, når de åpnet tidlig på kvelden en fredag eller lørdag, danse, danse og danse, og så dro vi hjem når det ble for fullt på dansegulvet til å greie å bevege seg der.
Nå kan jeg godt finne på å sette på musikk hjemme i min egen stue og danse litt.
Men jeg savner å ha en gruppe og danse med. Jeg har vært på en del workshoper med
Fem Rytme dansing, og det er bare herlig. Jeg elsker den måten å danse på, hvor kroppen får lov til å danse fritt, uttrykke det den har lyst til å uttrykke der og da, når hodet kan slippe kontrollen og kroppen danser videre av seg selv. Jeg ønsker meg et stort lokale hvor jeg kan invitere til dansekvelder. Når jeg finner det skal jeg si fra. Da er alle velkommen innom til en dans!! En dans for livet, en dans for meg og en dans for deg. En dans for sinne og en dans for tårene, latteren, ja alle følelsene som trengs å uttrykkes, kan uttrykkes i dansen. Vi danses mine venner! Vi danses!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar